reklama

pár krokov späť milá cirkev

Jáj Bože. Určite sa usmievaš niekde za rohom, či odtiaľ kde si, na to nádherné divadlo. Neskutočné predstavenia tvojich poslov na zemi. Alebo hodnostárov? Dávajú si rôzne mená. Určite už po tých rokoch sklamaní nie je čas a chuť na hnev. A ty vlastne asi ani nevieš čo ten hnev znamená. A odkiaľ si zobral toto plemeno človek? Veru zaujímavý sme to mi druh. Aj chceme byť silný, aj chceme žiť podľa tvojho učenia. Mať v srdci vieru a lásku, svedomie a dosť zdravého úsudku. Návod je jednoduchý. Len vždy nájdeme nejaké uľahčenie. Veď nikdy to nie je až také ľahké aby to nemohlo byť ťažšie. Tuším o to šlo na začiatku. A ty si chcel len jednoduchosť a úprimnosť. Vieru a lásku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Táto naša cirkev svätá. Po všetkých tých kamuflážach, križiackych výpravách a inkvizícii. Znovu? Len pred pár rokmi umrel Wojtyla, ktorého mali radi aj pohania a už znovu sa cirkev uzatvára. To vás hádam nič nenaučil? Príliš skoro sme, ste a možno aj ja som zabudol. Aj tie najsilnejšie odkazy strácajú na sile?

Takéto myšlienky mi v hlave rozprúdil pán Bezák, páni hodnostári z cirkvi svätej ako aj média a vtipné komentáre. Na začiatku prišla samozrejme zvedavosť. Čo sa asi tak mohlo stať. Neviete? Nik nevedel. Aj som sa trošku čudoval, no potom mi došlo. Vatikán, odvolanie, dôchodok. Ešteže ho neexkomunikovali. Dôvody neuvádzajú takže by to bol ešte krajší škandál. Nik nehovorí. Jedni nechcú, ďalší nemôžu a ten jeden vraj nevie, potom vraj vie. Aj on sám už nevie čo vie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Len sa pýtam, ani nie na dôvod, už ma ani veľmi nezaujíma. Len ako je možné, že tí čo nás vedú k láske a poznaniu, viere a úprimnosti už nie sú taký výreční. Biskup, ktorého milujú a on nevie byť úprimný ako doteraz? A cirkev, ktorá sa znovu vracia k hrdému dogmatizmu? Nemal snáď Ježiš otvorené srdce? Nesnažil sa Ján Pavol II. o rozhovor a prelomenie komunikačnej bariéry- veriaci vs. cirkev? Nútiť dnes ľudí k slepej viere? Možno to je cesta. Ale cesta späť a môže sa stať, že pre mnohých cesta k sklamaniu a trvalému ateizmu. Lebo ak uveria, že cirkev robí to čo chce boh, tak namiesto horlivého zapálenia im ostane len sklamanie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A také sklamania sú na škodu. Ani nie pre tú našu svetskú cirkev. Skôr pre človeka samotného. Keď veríš a sklameš sa.

Marek Repiský

Marek Repiský

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som ten... ale nie ten nie určite skôr niekto iný a hlavne ja. Ten, ktorý sa zobudí a po pár minútach má chuť znovu spať. a opačne... Slabý a silný zároveň. Zoznam autorových rubrík:  šanca pre myšlienkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu